Dla każdej faktury możesz wygenerować fakturę korygującą.

Kiedy należy utworzyć korektę?

Fakturę korygującą wystawiasz tylko wtedy, gdy po wystawieniu faktury pierwotnej:

  • stwierdziłeś pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
  • udzielasz obniżki ceny w formie rabatu
  • nabywca zwrócił ci towar
  • zwróciłeś nabywcy całość lub części zapłaty
  • wystawiłeś fakturę bez adnotacji „mechanizm podzielonej płatności”, mimo iż miałeś taki obowiązek.*

*nie dotyczy to osób prowadzących nierejestrowaną działalność, z powodu niemożności przekroczenia kwoty (limit)

Jak wygenerować korektę faktury?

Jeśli spróbujesz wygenerować drugą i kolejną fakturę dla danego przychodu, automatycznie zostanie utworzona faktura korygująca.

Najpierw edytuj przychód. Zmień wszystkie dane, które chcesz poprawić.

Następnie Zapisz przychód - jest to niezbędne do prawidłowego wystawienia korekty.

Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku Utwórz na samym dole strony edycji przychodu. System automatycznie sprawdzi, czy wystawiona została już faktura, i wyświetli informację, że tworzona jest korekta faktury.

Zgodnie z wymaganiami prawnymi, należy podać (widniejący również na dokumencie) powód wystawienia faktury korygującej.

Tak wygląda panel po wystawieniu faktury korygującej:

Panel faktur po wystawieniu korekty