Dla każdej faktury możesz wygenerować fakturę korygującą.
Kiedy należy utworzyć korektę?
Fakturę korygującą wystawiasz tylko wtedy, gdy po wystawieniu faktury pierwotnej:
- stwierdziłeś pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
- udzielasz obniżki ceny w formie rabatu
- nabywca zwrócił ci towar
- zwróciłeś nabywcy całość lub części zapłaty
- wystawiłeś fakturę bez adnotacji „mechanizm podzielonej płatności”, mimo iż miałeś taki obowiązek.*
*nie dotyczy to osób prowadzących nierejestrowaną działalność, z powodu niemożności przekroczenia kwoty (limit)
Jak wygenerować korektę faktury?
Jeśli spróbujesz wygenerować drugą i kolejną fakturę dla danego przychodu, automatycznie zostanie utworzona faktura korygująca.
Najpierw edytuj przychód. Zmień wszystkie dane, które chcesz poprawić.
Następnie Zapisz przychód - jest to niezbędne do prawidłowego wystawienia korekty.
Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku Utwórz na samym dole strony edycji przychodu. System automatycznie sprawdzi, czy wystawiona została już faktura, i wyświetli informację, że tworzona jest korekta faktury.
Zgodnie z wymaganiami prawnymi, należy podać (widniejący również na dokumencie) powód wystawienia faktury korygującej.
Tak wygląda panel po wystawieniu faktury korygującej: